Warning: mysqli_query(): (HY000/1021): Disk full (/tmp/#sql_1_0.MAI); waiting for someone to free some space... (errno: 28 "No space left on device") in /var/www/html/wp-includes/wp-db.php on line 2007

بررسی امنیت قفل های شما

Choosing-Home-Security-Systems
ب

معیارهای قیمت برای قفل ها با امنیت بالا :

در زمینه امنیت شما چیزی را دریافت می کنید که بابت آن پول داده اید .

۱-رابطه هزینه و کیفیت :

اگربا مالکان یا سازندگان خانه ها صحبت کنید ، اکثر آن ها متفق القول هستند که ، هزینه نقش مهمی را در انتخاب و خرید کیفیت بر عهده دارد . اکثر سازندگان معتقدند در زمان انتخاب لوازم امنیتی منزل نظیر قفل ها نباید خساست به خرج داد و می بایست آینده نگری جسورانه ای داشت . آن ها همچنین معتقدند هزینه بیشتر امنیت بیشتر را به ارمغان می آورد .

در کشورهای اروپایی این درک وجود دارد که هزینه زیاد به معنی خرید امنیت بیشتر است اما آیا در جوامع در حال توسعه نظیر ایران هزینه بیشتر به منزله خرید امنیت است ؟ آیا هزینه کم به معنی امنیت پایین است ؟ چگونه قیمت قفل درب اعمال می شود ؟

نگاهی دقیق به این سوالات به ما کمک خواهد کرد تا درک کنیم که چگونه این عوامل بر قیمت قفل درب تاثیر می گذارد . زمانی که بصورت کارشناسانه و با آگاهی کامل به این قضیه نگاه کنیم متوجه می شویم قانون مشخصی وجود ندارد که به ما ثابت کند قیمت قفل تاثیر مستقیم به سیستم ایمنی دارد .

۲- بحث هزینه و امنیت

تصور رایج غلطی که وجود دارد این است که امنیت به معنی نیاز به شکستن پشت شما از نظر هزینه است . بسیاری از اقدامات امنیتی موثر موجود نشانگر هزینه گران نیست . به عنوان مثال اگر خرید قفل های هوشمند گران با بودجه شما سازگار نیست ، می توانید قفل های مکانیکی با امنیت بالا را به دقت و با رعایت نکات ایمنی و هزینه کمتر انتخاب کنید . حرکت در جهت بالابردن دانش انتخاب سیستم امنیتی به مراتب آسانتر و کم هزینه تر از خرید قفل های هوشمند و گران قیمت است و نکته قابل تامل این است که قفل های گران قیمت لزوماً بهترین نیستند و امکان نفوذ به این قفل ها نیز وجود دارد .

اساساً استدلال امنیت = با هزینه از پایه نادرست است . بنابراین در نظر گرفتن شاخصه های امنیتی به منزله کاهش ریسک خطر است .

۳- عوامل موثر بر قیمت قفل :

۱- مدل قفل ( دسته قفل )

قفل ها به چندین دسته تقسیم بندی می شوند اما امروزه  عمدتا  به ۲ دسته هوشمند و مکانیکی از آن ها یاد می شوند .

قفل های مکانیکی ( سنتی ) در تمامی مکان ها استفاده می شوند در صورتیکه از قفل های هوشمند معمولا در دفاتر و ادارات و یا منازل استفاده می شوند ، اغلب indoor  هستند و نیاز به مولد برق یا باطری دارند .

نمونه هایی وجود دارد که بسیاری از مصرف کنندگان از ترکیب همزمان قفل های مکانیکی و هوشمند با ویژگی های افزایشی در ادارات و یا منازل خود استفاده می کنند .

بخش زیادی از اعتماد عمومی بر این است که قفل ها مکانیکی از امنیت بالاتری نسبت به قفل های هوشمند برخوردارند و به دلیل وجود سیستم ساده تر قفل های مکانیکی عارضه یابی و عیب یابی و کاستن از نقاط ضعف و طراحی سیستم مدرن تر که از ایمنی بیشتری برخوردار باشد بسیار سریع تر و راحت تر از قفل های هوشمند است .

حال سوالی که در ذهن مخاطب به وجود این است که آیا قیمت بالاتر لزوما بدین معنی است که قفل هوشمند یک مکانیزم قفل گذاری موثرتر است ؟ خطر آسیب پذیری امنیتی سایبری خطر عمده ای است که قفل های هوشمند با آن مواجه هستند .

با این حال حتی اگر تمرکز خود را به قفل های سنتی محدود کنیم ، قیمت قفل درب تحت تاثیر نوع قفلی است که شما انتخاب می کنید . به عنوان مثال قفل درجه ۱ تجاری گرانتر از قفل درجه ۱ مسکونی است هرچند که هر ۲ قفل سنتی هستند .

۲- درجه قفل درب

درجه قفل درب در اندازه گیری امنیت بسیار مهم است .از نظر موسسه ANSI آمریکا قفل کلاس ۱ به عنوان

قوی ترین و قفل کلاس ۳ به عنوان پایین ترین قفل طبقه بندی می شوند . در کشورهای مختلف این درجه بندی متفاوت است . به عنوان مثال در اروپا دسته بندی رده امنیتی قفل بین ۱ تا ۱۰ می باشد .

درجه بندی قفل ها معمولا بر اساس شدت ضربه پذیری ، مقاومت در برابر سرما و گرما ، مدت نرمال صرف شده برای باز کردن قفل با دریل ، پیک ، ضربه ، چکش و غیره است .

باز کردن قفل های درجه ۱ نیاز به زمان ، وسایل و هزینه بیشتری می باشد که خود این امر سارق را از ادامه کار منصرف می کند .

۳- پروسه نصب قفل

باور داشته باشید یا نه فرایند نصب قفل یکی از عوامل تاثیرگزار بر قیمت قفل است .

قفل هایی که روند نصب آن ها ساده است و خود شخص خریدار توان نصب آن را دارد معمولا مورد پسند مشتریان است چون نیاز به پرداخت هزینه به نصاب قفل نیست .

۴- برند

اگر تا به حال اقدام به خرید قفل نموده اید حتما متوجه شده اید که نام تجاری نقش مهمی در میزان اعتماد شما نسبت به محصول مورد نظر دارد . در بسیاری از موارد این اعتماد به برند تعیین کننده اصلی قیمت قفل و همچنین میزان امنیت شماست . یقیناً هزینه تولید و هزینه های جانبی نظیر دستمزد کارگر و غیره در برندهای معروف بالاتر از برندهای معمولی است و این امر نیز تاثیر مستقیمی بر قیمت نهایی محصول دارد .

هر چند که معروفیت نام تجاری محصول می تواند کمک بسیاری به فروش آن داشته باشد ، لکن در صورتی که مشکل خاصی در کیفیت این محصولات به وجود بیاید تاثیر بسیار مخربی بر آن برند دارد . به عنوان مثال قفل master lock به همان اندازه که در بدو تولید و عرضه در آمریکا و اروپا معروف و مورد استقبال است ، امروزه مردود و با کاهش محبوبیت مواجه است .

برندینگ با تکیه بر برند به همان اندازه که می تواند برای تولید کننده خوب باشد برای مصرف کننده می تواند گمراه کننده باشد چون برقراری تعادل بین نام برند و کیفیت برند کار بسیار دشواری است . در یک تحقیق میدانی از خریداران قفل های برند معروف و قفل های با کیفیت ولی نامعروف ، خریداران معروفیت برند را مانند چتری می دانند که سایه ای بر کیفیت انداخته و مصرف کننده را تشویق به عدم تحقیق در مورد کیفیت برند

می کند .

محبوبیت و نام تجاری خوب دو چیز متفاوت است . سعی کنید ریشه محبوبیت هر محصول را بیابید. این امر کمک شایانی به انتخاب صحیح بین مارک تجاری معروف و مارک تجاری محبوب می کند .

نکات اضافی برای افزایش امنیت قفل درب شما :

۱- اضافه کردن پین امنیتی یا همان پین فولادی که قفل را غیر قابل نفوذ می کند .

امروزه قفل هایی در بازار با پین فولادی وجود دارد که در هنگام خرید می توانید از فروشنده سوال کنید و درخواست این مدل قفل ها را داشته باشید . پین فولادی پیشانی قفل را غیر قابل نفوذ و دریل کاری می کند .

۲- استفاده از پیچ های بلند که نفوذ بیشتری در بدنه درب داشته باشد می تواند به بالا رفتن سطح امنیت درب و قفل کمک بسیاری کند .

۳- انتخاب قفل با مواد مناسب ، توجه به شرایط آب و هوایی محیطی که قفل را می خواهید در آن استفاده کنید بسیار مهم است . در صورتیکه محل مورد نظر رطوبت و گرمای بالا دارد از قفل های با متریال ضد زنگ استفاده کنید .

در صورتیکه محل مورد نظر دمای پایینی دارد از قفل های مقاوم در برابر یخ زدگی استفاده کنید .

 

دسته های محصولات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *